ULUDAĞ BÜYÜK ZİRVE (2543 m) FAALİYET RAPORU

ULUDAĞ BÜYÜK ZİRVE (2543 m) FAALİYET RAPORU (youtube.com/dagkamp

Etkinlik Adı            : Bursa Uludağ Büyük Zirve (2543m) Kış Tırmanışı
Tarih                     :11-12.11.2017
Hava durumu        : Hava kapalı, bulutlu ve yer yer kuvvetli rüzgar (50-55km/s)
Katılımcılar            : Durkay Kahraman, Erdal Turan, Fatih Atagün, Şükrü Gün

Etkinlikte Kullanılan Teknik Malzemeler:
v  Kazma, Kask, Krampon, Baton, Tozluk

11.11.2017 Cumartesi:
Cumartesi günü akşamı; 4 kişi özel aracımızla 18:00 gibi İstanbul’dan yola çıkmayı planladık. Yoğun trafikte arkadaşları E-5 üzerinden alarak 20:00 gibi Darıca’dan beni de almalarıyla yola çıktık. Osmangazi köprüsünü kullanarak otobandan hızlıca Bursa’da olmayı planladık. Bursa merkezde meşhur İskenderoğlu İskendercisinde İskenderlerimizi yiyip şehirde son alışverişimizi yaptıktan sonra Çobankaya  kamp alanımıza doğru yola çıktık.23:00 gibi Çobankaya kamp alanımıza ulaştık. Çadırlarımızı kurup, sıcak bir çay içtikten ve birkaç fotoğraf çektikten sonra yattık. Etrafta sokak köpekleri var. Onlara yiyecek verin kampı beklesinler ama çadır bagajlarında koku verecek yiyecek bulundurmamak lazım. Sabah 05:00 de kalkıp kahvaltımızı yapıp ,06:00 gibi yola çıkmayı planladık.

Çobankaya Kamp Alanı Uludağ Bursa

12.11.2017 Pazar:
Sabah 05:00 de kalktık. Çadırlarımızda kahvaltılarımızı yaptık. Çadırlarımızı topladık ve aracımıza koyduk. Çobankaya Kamp alanımızdan 2.Oteller bölgesine aracın gittiği yere kadar telesiyej hattına yaklaştık. Zirve çantalarımız ile 06:45 gibi 2.Oteller bölgesinden yola çıktık. Ekipte Fatih’te ve ben de rota yüklü GPS vardı. Ayrıca Durkay’da, Erdal’da ve ben de cep telefonlarımızda rota kayıtlı  Wikiloc programlarımız vardı. Ahmet Eyüpoğlu’ndan aldığımız (GPS izleri için teşekkür ederiz) GPS izini kullanarak Volfram (Maden) telesiyej hattını takip ederek yükselmeye başladık Hava; raporlarda gördüğümüz gibi kapalı, siyah bulutlu ve rüzgarlıydı. Rüzgar hızı raporlardaki gibi zaman zaman 50-55 km/s hızlarına kadar çıktı. Darbeli, insan dengesini zorlayacak kadar kuvvetli bir rüzgarda tırmandık. Kapıya doğru tırmanırken bir ara GPS takibini sık yapmadık, doğaçlama yürüdük. O arada yanlış bir yola dönmemiz bize 5-10 dakika kaybettirdi. Döndüğümüz yolun bitmesi ve karşımıza kışın çıkmanın tehlikeli olduğu dik kaya çıkınca geri dönüp GPS rotamıza girip devam ettik. Kapıdan öncesinde rotayı gösteren baba ve çok belirgin bir patika olmadığı için GPS takibi çok önemli. Klasik rotadan büyük zirve yapmayı planladığımız için kapıya tırmandık. Karın üstü rüzgardan sertleşmiş ama ayakkabıyla iz açabildiğimizden krampon kullanmadık; kazmalarımızı kullandık. 15 Şubat 2007 de Mustafa Can Kapı Rotası için aşağıdaki bilgiyi Google Earth’e işlemiş emeği için kendisine teşekkür ederiz.
“Uludağ’da klasik rotadan küçük veya büyük zirve yapmak istiyorsanız burayı kullanmanız da yarar var. Özellikle dik olması kışın dikkatli olmanızı ve kar durumuna göre, kazma, krampon bulundurmanızı gerektirebilir.”
Yaptığımız tırmanışta biz de bu bilgiyi teyit ettik.3K(Kazma, Krampon, Kazma)  mutlaka olmalı. Rotanın belli bölümlerinde taşlardan babalar var ama kar kalınlığı fazla olduğunda kapanması muhtemeldir. Olası sis durumunda yanınızda mutlaka GPS bulundurmanızı öneriyoruz. Biz çıkarken tarih itibariyle kar kalınlığı fazla değildi. Zirveyi uzaktan gördüğümüzde zirveyi sis sarıyordu ve bulutlanma fazlaydı ama zirveye yaklaştıkça sis dağıldı ve görüş açıldı.
Sırt hattının alt kotundan patikayı takip edip ; sonra sola(çıkışa göre)  kıvrılarak  zirve sırt hattına girip  saat 12:00 gibi zirveye ulaştık. Zirve’ye bizim önümüzden daha erken çıkmaya başlayan Bursa Doğaseverler Topluluğu ile birlikte vardık. Zirve’de kuvvetli rüzgar vardı ama görüşümüz açıktı. Zirveden etrafı izleyip, zirve defterini imzaladık. Fotoğraf ve videolarımızı çektik. Bursa Doğaseverler Topluluğu bayrak direğine bayrak astı ve zirve nirengi betonunun etrafına fotoğraflarda görülen bilgilendirme afişini bağladılar.

Uludağ Zirve 2543 m-Zirvede Toplu Fotoğraf

Sohbet edip birlikte zirvenin son haliyle fotoğraflarımızı çektirdikten sonra 12:30 gibi inişe başladık. Zirvenin çıkış yönüne göre sol tarafında ( Kuzey yönü) dik kayalık duvarın altında zirveden görünen 2 adet göl var. Güney-Kuzey yönünde kuvvetli rüzgarla balkon-kiriş oluşturduğundan çıkışa göre sol tarafa ( Kuzey yönü) fazla yaklaşılmamasını öneriyoruz.
Uludağ Zirve 2543 m Zirve Fotoğrafları

Zirveden Uludağdaki göllerden Karagöl ve Aynalı Gölü de görebilirsiniz.

Sırt hattını takip ederek; sağımızdaki manzaraları izleyerek inmeye devam ettik. İniş rotasında zirvenin biraz altındaki kayalık bölge daha sakin olduğu için orada öğle yemek molası verdik. Daha sonra bizden sonra inişe geçen Bursa Doğaseverler Topluluğu da yanımıza kadar inerek; onlar da öğle yemek molalarını bizim yanımızda verdiler. Karşılıklı ikramlar ve sohbetlerden sonra fazla üşümemek için onlardan önce kalkıp inişimize devam ettik.

Zirve Dönüşü Öğle Yemek Molamız
 Babaları takip ederek kapıya geldik. Kapıda krampon takıp takmamayı değerlendirdik. Karın çok sert olmaması ve iz açılabiliyor olması nedeniyle kramponsuz , kazmayla inebileceğimize kanaat getirip kapıdan indik. Çıkış rotamızı takip ederek telesiyej hattına oradan da 2.oteller bölgesine yaklaşık 16:45 gibi ulaşmış olduk. 5 Saat 15 dakika çıkış 30 dk zirvede kalıp yaklaşık 4 saat 15 dakikada  (yemek molası dahil)  çıkışa başladığımız oteller bölgesine dönmüş olduk. Toplamda aşırı rüzgar ve soğuğa rağmen yaklaşık 10 saatte 2.Oteller bölgesinden çıkıp zirve yapıp aynı noktaya başarılı ve sorunsuz şekilde döndük.
Bizim için özellikle rüzgardan dolayı yorucu ama sonunda herkesin çok zevk aldığı bir faaliyet oldu. Hızlıca araca yerleşip Bursa’ya doğru inişe geçtik. Yemek için 1 saat kaybetmek yerine yanımızdakileri yiyerek İstanbul’a doğru yola çıkmayı tercih ettik. Saat 20:30 gibi İstanbul’da evlerimizdeydik. Zirve faaliyetini birlikte yaptığımız tüm arkadaşlarımıza gösterdikleri özveri, azim, sabır, emek ve yardımlaşmalarından dolayı teşekkür ederiz. Ayrıca rahatsızlığından dolayı faaliyete  son anda katılamayan Fethi Yamangüç abimize de geçmiş olsun dileklerimizi iletiyor ;desteklerinden dolayı teşekkür ediyoruz. Fatih Atagün arkadaşımıza da fazladan yorularak bizleri Uludağ’a kendi arabası ile sağ salim götürüp getirdiği için çok teşekkür ediyoruz. Birlikte nice zirvelere arkadaşlar…

Dikkat edilmesi gerekenler ve öneriler;

v  Kış aylarında zirve planlanıyor ve rotanız kapı rotası ise, ip birliği, yürüyüş kazması, krampon, yardımcı ip, emniyet kemeri ve karabinanın kesinlikle herkeste olması gerekiyor. Bu faaliyet az kar vardı ve çok buzlanma yoktu.
v  Sis durumu için mutlaka ekipte GPS ve yedek pil olmasını öneriyoruz.
v  Kapı rotasından sonraki düz parkurda krampon ve kazmaya ihtiyaç olmasa da, yan geçişlerin olduğu bazı bölümlerde buzlanmalar nedeniyle kramponlarla ilerlenmesinde fayda var. Bizde çok kar ve buz yoktu.
v  Kış aylarında zirve planlanıyorsa, en geç sabaha karşı 04.00’te yola çıkılmasında fayda var.
v  Rotanın bazı kenar bölgelerinde oluşan balkonlara dikkat edilmeli ve çok fazla kenarlara yanaşılmamalıdır.
v  Baton, kask, tozluk, kafa feneri, güneş gözlüğü, balaklava ve buff bulunması gerekiyor.
v  İçecek olarak sıcak su ve çok fazla ağırlık yapmayacak ihtiyaca kadar içme suyu (içme suyunuzu donma tehlikesi sebebiyle çantanızın ortasında ve üstüne çorap geçirerek saklamanızda fayda var)
v  Yiyecek olarak mümkünse soğukta donmayacak gıdalar (domates, peynir gibi gıdalardan uzak durmak lazım) ve daha çok enerji verici kuruyemiş, hurma, tahin &pekmez gibi aperatif gıdalar tercih edilmelidir.
v  Çantanız 22lt-30 lt aralığında olması ve en fazla 8 kg olması tavsiye edilir.

v  Ekipteki sayıya göre kar küreği, acil durum battaniyesi ve çığ sondası bulundurulmasında fayda var. Kar durumuna göre zorluk değişkenlik gösterecektir.